Chlorella oživuje buňky

Je to již více než 20 let, co při komunikaci s pacienty (poté když museli podstoupit antibiotickou léčbu) doporučuji systém na obnovu mikroflóry.

Každý již zná vedlejší účinek antibiotik, jež pacifikují nejen škodlivé mikroorganizmy, ale současně i prospěšnou mikroflóru; čtenáři naší stránky velmi dobře vědí, co je to ´mít dysbiózu´ (dysmikrobii), anebo mít ve střevu symbiózu mezi jednotlivými typy mikroorganizmů. A mnoho lidí již bere za samozřejmé po léčbě antibiotiky užívat určité druhy laktobacilů, tedy probiotika.

Mezi nejznámější prebiotika patří chlorella. V dnešní době se stala velmi populární pro přínos našemu zdraví, zvláště pak pro její detoxikační vlastnosti. Je to jednobuněčná řasa, obsahující širokou škálu minerálů, vitaminů a aminokyselin, dále chlorofyl a antioxidanty. Pěstuje se v čisté vodě, což je podstatný faktor, určující její kvalitu: V ní roste velmi rychle a díky fotosyntéze je schopna vyrábět unikátní růstový faktor, který nazýváme chlorellovým růstovým faktorem (CGF). Hlavní myšlenkou pro to, aby byla podávána současně s laktobacily, je, že podporuje jejich růst. Dlouhá léta se vědci zabývají výzkumem tohoto faktoru, neboť se ukazuje, že podporuje regeneraci tkání, především dělení a růst buněk. Posiluje schopnost likvidovat cizorodé bakterie a má pozitivní vliv na celkovou obranyschopnost lidského těla. Není to hormon a nemůžeme jej srovnávat s růstovým hormonem STH (somatotropní hormon). Je to nukleotid-peptid, komplexní látka, kterou najdeme pouze v chlorelle. Obsahuje nukleové kyseliny, aminokyseliny, peptidy, polysacharidy, betaglukany - je to tedy výkonný phytonutrient – substance rostlinného původu.

Nukleové kyseliny jsou základním stavebním kamenem života, jsou velmi důležité pro udržení přirozeného obranného systému, aby pracoval v dobré kondici. Výkonný CGF může pomoci zvýšit přirozené obranné aktivity systému, pomáhá odstranit velké množství nečistot v těle a obnovit buněčnou sílu a celistvost. Vstřebává se přímo do krevního řečiště, funguje všude v těle, zasahuje hluboko do buněk. Několik studií zkoumalo účinek potravin, které mají vysoký obsah nukleových kyselin DNA a RNA a někteří vědci se domnívají, že tyto potraviny mohou pomoci zpomalit proces stárnutí. Jak lidé stárnou, schopnost těla produkovat nukleové kyseliny DNA a RNA se zpomaluje. To vede k řadě typických příznaků stárnutí, jako je pokles energie, zvýšená citlivost k různým onemocněním. Popsané nukleové kyseliny jsou nutné pro syntézu bílkovin, a proto podporují rozmnožování a růst buněk.

Růstový faktor chlorelly urychluje růst normální střevní mikroflóry. Dostávám někdy dotazy, zda nemůže vyvolávat onkologická onemocnění, nebo dokonce působit proti jejich léčení, jestliže podporuje růst buněk...

Dr. Fujimaki z Japonska izoloval chlorellový růstový faktor a označil jej jakožto vitalizující složku, oživující unavené buňky a pomáhající poničeným buňkám v seberekonstrukci. Po něm proběhlo ještě několik dalších studií, které ale neukázaly, že by chlorella se svým růstovým faktorem bránila léčbě onkologických nemocí, ba naopak: Studie prokazují zcela opačnou účinnost řasy chlorelly, a to jak v prevenci, tak i v podpůrné léčbě onkologických onemocnění.

Ve své praxi vídám příznivé efekty a reference potvrzující, že je chlorella dobrým pomocníkem při doléčování této zákeřné choroby. Jsou lidé, kteří ji užívají trvale již řádku let.

O podpůrném působení chlorelly mimo jiné také při léčbě onkologických nemocí se dočteme v knihách Dr. Liebkeho (Doktor Chlorella), Dr. Steenblocka (Přírodní léčivé řasy), či Dr. Bernarda Jensena (Šperk z Dálného východu).

Jít zelenou cestou ke zdraví

Chlorella oživuje buňky

Čtenáři SYMBINATUR vědí, že dlouhá léta prosazujeme zelenou cestu ke zdraví.

Mnoho problémů a chronických nemocí začíná tím, že si člověk vytvoří ve střevu dysbiózu, neharmonii, nesprávné pH a nesprávný poměr mezi bakteriemi. Je tedy logické: Pokud se podaří vrátit do střeva symbiózu, vzniká příležitost pro mnoho ozdravných procesů v těle.

Zdravý člověk by měl postupovat touto cestou 2 x do roka a nemocný člověk, zvláště pokud má již chronické problémy, 4 x ročně.

Vzhledem omezující legislativě ze strany EU si čtenář musí sám hledat cestu, jak si má pomoci, a buď přejde na e-shop www.symbinatur.com a zde si příslušný produkt najde, nebo může svůj dotaz napsat do poradny.

MUDr. Pavel Šácha