Zázvor je 10000x silnější než chemoterapie

(Převzato se svolením z http://www.energiezivota.com/vedecke-objevy/551-zazvor-je-10000x-silnejsi-nez-chemoterapie)

Zázvor je koření, které je jedním z nejúčinnějších přírodních léků na mnohá onemocnění. Skýtá paletu příznivých účinků a využití. Jedním z nich je léčba rakoviny, a to tak, že je daleko efektivnější, než některé léky na rakovinu. Je totiž dokázáno, že mnohé z nich jsou neúčinné a dokonce mohou přispět k úmrtí onkologických pacientů.

Státní universita v Georgii provedla výzkum na myších. Podle výsledků studie výtažek ze zázvoru dokáže zmenšit velikost nádoru prostaty o 56 procent. Kromě toho, že zázvor potlačuje účinky rakoviny, prokázal také svou schopnost mírnit zánět a poskytovat myším antioxidanty prodlužující jejich život.

Organizace PLoS (Veřejná vědecká knihovna) také zveřejnila studii, podle níž je jedna ze složek zázvoru, známá jako 6-shogaol, mnohem účinnější, než běžné léky na rakovinu a chemoterapie, protože působí pouze na kořeny rakoviny prsu – na její kmenové buňky.

Těmto buňkám se často říká „mateřské buňky“. Ty často vyvolávají širokou škálu druhů rakoviny, ne pouze rakovinu prsu. Mateřské buňky vytvářejí různé druhy dceřiných buněk, které pak napadají tělo. I když kmenové rakovinné buňky představují pouze 0,2 až 1 % buněčné skladby nádoru, jsou téměř nesmrtelné.

To naznačuje, že kmenové rakovinné buňky se mohou nepřetržitě samy obnovovat a proměňovat. Jsou také odolné proti běžné chemoterapii, mohou se oddělovat a vytvářet nové kolonie. Že je tělo bez rakoviny můžeme prohlásit až tehdy, když jsou všechny kmenové rakovinné buňky uvnitř nádoru zcela vyhubeny.

Podle nové studie složka zázvoru, známá jako 6-shogaol, mimořádně aktivní v boji proti kmenovým rakovinným buňkám. Uvolňuje se vařením nebo sušením kořene zázvoru a má široké využití.

Je zde však ještě další důvod, pro nějž je zázvor lepší než chemoterapie. Vědci zjistili, že zničující účinky zázvoru na rakovinu probíhají v podmínkách, kdy použité množství zázvorového výtažku nemá toxické účinky na zdravé buňky. To znamená, že 6-shogaol ničí pouze rakovinové buňky a ty zdravé nechává netknuté. V porovnání s běžnými léky na rakovinu, které tuto výběrovou schopnost ničit pouze některé buňky nemají a mohou pacientům opravdu ublížit, to představuje obrovskou výhodu.

V případě rakoviny prsu 6-shoagol také značně ovlivňuje buněčný cyklus, což má za následek zvýšenou úmrtnost nádorových buněk. Ty jsou tak svým způsobem předurčeny ke zničení, neboť u nich dochází ke spuštění autofagie.

Výše zmíněná složka také snížila vytváření sféroidů rakoviny prsu. A to nejsou zdaleka všechny úžasné schopnosti a vlastnosti 6-shoagolu.

Studie navíc zjistila a odhalila, že pokud jde o ničení kmenových rakovinných buněk, byl 6-shoagol účinnější, než testovaný protirakovinný lék taxol. Dokonce při vyšší dávce taxolu byl 6-shoagol v ničení kmenových buněk stále 10.000x účinnější. To zároveň znamená, že 6-shoagol mnohem účinněji chrání zdravé buňky a brání růstu nádoru.

V oblasti rakoviny a její léčby je zapotřebí dalšího výzkumu. Zároveň je nutné ukázat, že moderní medicína a léčba nemůže být tak účinná jako léčba přírodními prostředky. Zkusme pochopit, že není správné léčit jednu nemoc a vyvolávat tím jinou.

zdroj: www.loveinspireamaze.com